Рус Бел Eng

ТЫПОВЫЯ КАРУПЦЫЙНАЙ-РЫЗЫКОЎНЫЯ СІТУАЦЫІ Ў ПРАЦЫ З ЗВАРОТАМІ ГРАМАДЗЯН

  • няўважлівае, фармальны разгляд зваротаў;
  • адсутнасць кнігі заўваг і прапаноў;
  • невыкананне графіка прыёму грамадзян;
  • немагчымасць трапіць на прыём;
  • адсутнасць папярэдняга запісу грамадзян на прыём і запісу на прыём па тэлефоне або з дапамогай электронных сродкаў сувязі;
  • выпатрабаванне ў грамадзян дакументаў, звестак, прадастаўленне якіх не прадугледжана актамі заканадаўства (за выключэннем пашпарта або іншага дакумента які сведчыць асобу);
  • неабгрунтаванае накіраванне грамадзян у іншыя арганізацыі за атрыманнем дадатковых звестак пры афармленні дакументаў;
  • адмова ў выдачы даведак і іншых дакументаў;
  • неправамернае спагнанне платы за выдачу даведак і іншых дакументаў;
  • парушэнне ўстаноўленых тэрмінаў разгляду зваротаў грамадзян;
  • не тлумачэнне правоў і абавязкаў заяўнікаў і пры неабходнасці шляхоў вырашэння пазначаных праблем;
  • разгляд зваротаў службовымі асобамі, дзеянні (бяздзейнасць) якіх грамадзяне абскарджваюць;
  • безадказнае, прадузятае, нетактичное паводзіны, грубасць і непавагу  да людзям службовых асоб, якія ажыццяўляюць працу з грамадзянамі;

СПОСАБЫ ІХ ДАЗВОЛУ
У адпаведнасць з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь «Аб дадатковых мерах па працы з зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб» ад 15 кастрычніка 2007 г. № 498
1.  Рашэнне арганізацыі па звароце можа быць абскарджана ў вышэйстаячы ў адносінах да яе ў адпаведнасці з яе падпарадкаванасцю (адказнасцю) дзяржаўны орган, іншую арганізацыю (далей – вышэйстаячы орган).УдПРБ
2.  Рашэнне вышэйстаячага органа па звароту можа быць абскарджана ў суд.
 
ПАРАДАК ЗВАРОТУ ГРАМАДЗЯН У ДЗЯРЖАЎНЫЯ ОРГАНЫ,ІНШЫЯ АРГАНІЗАЦЫІ (ДА СЛУЖБОВЫХ АСОБ). ПАРАДАК РАЗГЛЯДУ ЗВАРОТАЎ.

Пры вусным звароце грамадзянін павінен прад'явіць дакумент, які сведчыць яго асобу.
Пісьмовы зварот павінен змяшчаць:

  • найменне і (або) адрас дзяржаўнага органа, іншай арганізацыі (пасаду, прозвішча, імя, імя па бацьку службовай асобы), у якія накіроўваецца зварот;
  • прозвішча, імя, імя па бацьку грамадзяніна, звесткі аб яго месцы жыхарства і (або) працы (вучобы);
  • выклад сутнасці звароту (прапановы, заявы, скаргі);
  • асабісты подпіс грамадзяніна.

Да пісьмовых зваротаў могуць прыкладацца копіі рашэнняў (адказаў), прынятых (дадзеных) раней па зваротах службовымі асобамі дзяржаўных органаў, іншых арганізацый, а таксама іншыя дакументы, неабходныя для разгляду зваротаў.
Пісьмовыя звароты, якія не адпавядаюць вышэйпералічаным патрабаванням, могуць быць пакінутыя без разгляду з паведамленнем грамадзян у пяцідзённы тэрмін аб прычынах пакідання зваротаў без разгляду.  
Пісьмовыя звароты могуць быць пакінутыя без разгляду па сутнасці таксама, калі:

  • у зваротах змяшчаюцца нецэнзурныя або абразлівыя словы або выразы;
  • тэкст звароту не паддаецца прачытанню;

Звароты падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, звароты з'яўляюцца зваротамі работніка да наймальніка або ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў.
Ананімныя звароты разгляду не падлягаюць, за выключэннем зваротаў, якія змяшчаюць звесткі аб падрыхтоўцы, учыняемым або ўчыненым злачынстве.
Зварот лічыцца разгледжаным па сутнасці, калі ў выніку яго разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам вырашаны ўсе выкладзеныя ў звароце пытанні, прынятыя належныя меры па абароне, забеспячэнні рэалізацыі, аднаўленні правоў і законных інтарэсаў аўтара звароту і ў выпадку разгляду пісьмовага звароту яго аўтару дадзены пісьмовы адказ.
Звароты, якія змяшчаюць інфармацыю аб падрыхтоўцы, учыняемым або ўчыненым злачынстве альбо іншым правапарушэнні, у пяцідзённы тэрмін са дня іх рэгістрацыі ў арганізацыі накіроўваюцца імі ў адпаведныя праваахоўныя або іншыя дзяржаўныя органы.

ПРАВЫ ГРАМАДЗЯН ПРЫ РАЗГЛЯДЗЕ ЗВАРОТАЎ
Згодна з ст. 7 Закона Рэспублікі Беларусь «Аб зваротах грамадзян» ад 18 ліпеня 2011 г. № 300-З  пры разглядзе зваротаў грамадзяне маюць права:

  • знаёміцца з матэрыяламі, звязанымі з разглядам зваротаў, у той меры, у якой гэта не закранае правы іншых грамадзян i не супярэчыць патрабаванням заканадаўства Рэспублікі Беларусь аб ахове дзяржаўных сакрэтаў, камерцыйнай i (або) іншай ахоўнай законам тайны;
  • адмовіцца ад накіраваных імі пісьмовых зваротаў да прыняцця па іх рашэнняў дзяржаўнымі органамі, іншымі арганізацыямі (службовымі асобамі), накіраваўшы адпаведную пісьмовую заяву ў дзяржаўныя органы, іншыя арганізацыі (службовым асобам);
  • абскарджваць рашэнні, прынятыя па іх зваротах, у вышэйшыя дзяржаўныя органы, іншыя арганізацыі (вышэйстаячым службовым асобам) і (або) у суд.